شرایط و قوانین استفاده از سرویس‌ها و خدمات آی دکتر(پنل فروشگاهی)
به دستور وزارت بهداشت و اداره کل تجهیزات پزشکی تعویض و یا استرداد کالای مصرفی پزشکی ممنوع می باشد ( پس لطفا قبل از خرید کالای مورد نظر اطمینان حاصل نماید).
1) قوانین عمومی
2) تعریف مشتری یا کاربر
3) ارتباط الکترونیکی
4) سیاست‌های رعایت حریم شخصی
5) ثبت، پردازش و ارسال و تحویل سفارش
6) ضوابط و مسئولیت‌های مربوط به فروش محصولات
7) خسارت در هنگام حمل و نقل
8) قوانین تعویض محصولات (ضمانت ۷ روزه بازگشت کالا)
9) نکات مهم در بازگشت کالا
10) جشنواره و فروش ویژه
11) سیاست قیمت گذاری
12) نظرات کاربران
13) شرایط و قوانین درج نظر در بخش نظرات کاربران
14) شرایط ارسال پرسش یا پاسخ
15) محتوا
16) نمایندگی
17) قوه قهریه


قوانین عمومی
کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از خدمات و برنامه‌‏های کاربردی آی دکتر به دقت ملاحظه فرمایید.
هر فروشگاه یا سازمانی قوانین و مقرراتی را برای ارائه هرچه بهتر خدمات و محصولات خود تنظیم می‌کند.آی دکتر نیز از این قاعده مستثنی نیست و همه قوانین مندرج در وبسایت با قوانین جمهوری اسلامی ایران ، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از مصرف کننده منطبق است. 
- بنابراین استفاده از این وبسایت و یا خرید یکی از محصولات یا سایر خدمات ارایه شده توسط آی دکتر نشان می‌دهد که شما پذیرفته‌اید که به واسطه قبول این شرایط و ضوابط محدودیت‌هایی داشته باشید. متقابلا اگر این شرایط را نپذیرید به این معناست که از وبسایت و خدمات آن استفاده نخواهید کرد.
- آی دکتر این حق را برای خود محفوظ نگاه می‌دارد که هر کدام از شرایط و ضوابط را از طریق بروزرسانی این صفحه بنا به صلاحدید خود مورد بازبینی و تغییر قرار دهد. زمانی که این شرایط و ضوابط را بروزرسانی شود، آی دکتر از تلاش‌های معقولی برای اطلاع رسانی به شما در این مورد استفاده خواهد کرد اما این امر وظیفه شماست که شرایط و ضوابط را چک کنید تا از تغییرات آن باخبر شوید.لازم به ذکر است شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافق‏‌های قبلی محسوب می‏‌شود و استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات آی دکتر اقدام کند.
- همچنین از آنجا که آی دکتر یک وب‌سایت ارایه خدمات جامع سلامتی و تجهیزات پزشکی و دارویی و فرهنگی سلامتی است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا استفاده از خدمات آی دکتر اقدام می‌کند.
- بدیهی است اشخاص یا شرکت هایی که قصد خرید محصولات عمده را به منظور همکاری و فروش، دارند باید از تکمیل فرم های مربوطه در سامانه و یا از طریق تماس با ما اقدام به خرید نمایند.
ارتباطات الکترونیکی
هنگامی که شما از سرویس‌‏ها و خدمات آی دکتر استفاده می‏‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‏‌کنید و یا به آی دکتر ایمیل می‏‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‏‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‏‌ها باشد، شما موافقت می‌‏کنید که آی دکتر به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
- آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های ما از طریق آنها صورت می‌گیرد.
- درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود.جهت اطلاع‌رسانی رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، امکان دارد آی-دکتر برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید.در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند عضویت دریافت خبرنامه آی دکتر را در پروفایل خود لغو کنند.
- توجه داشته باشید  که شماره  30008533  تنها شماره‌‌ای است که آی دکتر از طریق آن برای کاربران و مشتریان خود پیامک (اس ام اس) ارسال می‌کند. همچنین این شماره‌‌ها سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه آی دکتر را به اطلاع کاربران می‌رساند و روشن است که امکان دریافت پیام‌های شما از طریق آن وجود ندارد.
- ممکن است آی دکتر از طریق شماره های ثابت گویا و یا سامانه پیام کوتاه خود برای برخی کاربران یا مشتریان خود، سوال نظرسنجی ارسال کند.
ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان آی دکتر ، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام آی دکتر است و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به ****** اطلاع دهید. 
سیاست‏‌های رعایت حریم شخصی
- آی دکتر به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده می‏‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‏‌کند. کلیه اطلاعات به صورت کاملا محرمانه محافظت شده و تنها برای ارسال سفارشات مورد استفاده قرار می‌گیرند.
- آی دکتر متعهد می‏‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‏‌تر و امن‏‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در سایت آی دکتر ، کلیه قسمتهایی که به نوعی با اطلاعات شخصی کاربران (مانند صفحات عضویت یا ورود) و یا محرمانه (مانند اطلاعات مربوط به پرداخت آنلاین) سر و کار دارند با پروتکل SSL امن شده‌اند در واقع با استفاده از سایت آی دکتر ، شما رضایت خود را از این سیاست نشان می‏‌دهید.
- همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات آی دکتر ، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، داده‌ها و کلیه محتوای تولید شده توسط آی دکتر جزئی از اموال آی دکتر محسوب می‏‌شود و حق استفاده و نشر تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار آی دکتر است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای آی دکتر محفوظ می‏‌دارد. علاوه بر این، اسکریپت‌ها، و اسامی خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط آی دکتر و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار آی دکتر است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد.
- کاربران مجاز به بهره‌‏برداری و استفاده از لیست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وب ‏‌سایت آی دکتر و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از داده کاوی، روبات، یا روش‌‏های مشابه مانند جمع آوری داده‌‏ها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای آی دکتر محفوظ است. 
- در صورت استفاده از هر یک از خدمات آی دکتر ، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیت‌‏هایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام می‏‌پذیرد به عهده کاربران است.
تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www.idr.co.ir است. وب سایت آی دکتر جز همین سایت هیچگونه سایت اینترنتی و همچنین، به جز شمارههای یاد شده در سایت هیچ گونه وبلاگ و شناسه دیگری ندارد . کاربران جهت برقراری ارتباط، تنها می‏‌توانند از آدرس‌‏های ذکر شده در بخش ارتباط با ما و شبکه های اجتماعی یاد شده در آن استفاده کنند.
ثبت، پردازش و ارسال و تحویل سفارش
روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‏‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌‏شوند. آی-دکتر به مشتریان خود در 7 روز هفته و 24 ساعت در روز امکان سفارش‌‏گذاری می‌‏دهد.
- آی دکتر مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌‏گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند ولی کلیه سفارش‌‏های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌‏گیری، پردازش و ارسال می‌‏شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای آی دکتر محفوظ است.
- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت آی دکتر ، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای آی دکتر محفوظ است. آی دکتر در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و یا مابه‌التفاوت وجه را از مشتری دریافت و کالا را ارسال می‌کند.
- لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمی‌کند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت ، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد . بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، به‌ویژه درباره کالاهای ارائه شده تحت عنوان شگفت‌انگیز که دارای محدودیت تعداد هستند، توصیه می‌شود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران ایمیل و یا پیامک تایید واریزی سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که آی دکتر هیچ‌گونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است ، ندارد.
- چنانچه وجه واریز شده به هر دلیلی به حساب مشتری باز گردد، سفارش تا واریز مجدد وجه از جانب مشتری، ارسال نخواهد شد.
- کلیه سفارش‌‏های ثبت شده در سایت آی دکتر به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و یا پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‏‌گیرند. در صورتی که موجودی محصولی در سامانه به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌‏گذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای آی دکتر محفوظ است و یا مشتری می‏‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
- در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد. مشتری با ورود به سایت آی دکتر می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
- کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، آی دکتر جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
- با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام شخص حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه ” تکمیل اطلاعات حقوقی ” و وارد کردن مشخصات سازمان موردنظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند.
- آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.
- امکان پرداخت در محل برای سفارش‌هایی که از طریق باربری ارسال می‌شوند یا مبلغ آنها بیشتر از بیست میلیون ریال است، وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ اینگونه سفارش‌ها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
- به منظور سفارش یک کالا به تعداد بالا (عمده) ، لازم است ضمن تکمیل فرم سفارش عمده کالا ، و تکمیل سایر موارد مدنظر ، سفارش ابتدا توسط واحدپشتیبانی آی دکتر بررسی و در صورت تایید، مورد عمل قرار گردد. در این موارد پرداخت وجه و تسویه، قبل از ارسال کالا الزامی است؛ درغیر اینصورت سفارشات با هماهنگی مشتری کنسل شده و در صورت واریز وجه، مبلغ پرداخت شده طی 24 الی 48 ساعت کاری به حساب مشتری عودت داده خواهد شد.
- تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد
- در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف یا ووچر) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، ووچر یا کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
- در رابطه با سرویس تحویل اکسپرس فروشگاه اینترنتی آی دکتر ، سفارش درب اصلی ساختمان (منتهی به خیابان) تحویل داده می‌شود.
- مشتری موظف است هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نماید.
- در صورتیکه مشتری بدون تطبیق دادن سفارش با کالا، آن را از بسته بندی اولیه خارج نماید، حتی در صورت مغایرت امکان عودت وجود ندارد.
- مشتری موظف است در هنگام تحویل گرفتن سفارش، تمام کالاهای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرد.
- هنگامی که کالا تحویل ظاهری گرفته می‌شود، فروشگاه دیگر مسئولیتی در قبال مشکلات و ایرادات ظاهری کالا نخواهد داشت، بدین منظور به مشتریان توصیه می‌شود قبل از امضاء نمودن رسید تحویل کالا، به دقت ظاهر کالا را بررسی نموده و در صورتیکه کوچکترین ایرادی داشت، از تحویل گرفتن سفارش خودداری و موضوع را بلافاصله به  واحد خدمات پس از فروش آی دکتر اطلاع دهند.
پس از ثبت درخواست هزینه کالا، بسته‌بندی و ارسال بیمه حمل کالا بسته به شرایط سفارش که در فرم سبد خرید و یا از راه های ارتباطی دیگر اطلاع‌ ‏رسانی می‌‏شود از طریق درگاه‌های موجود در سایت دریافت می‌شود.
ضوابط و مسئولیت‌های مربوط به فروش محصولات
- اطلاعات هر محصول در وب‌سایت آی دکتر ، صرفاً برای اطلاع‌ رسانی است و جنبه مشاوره ندارد. خریدار می تواند قبل از استفاده از برخی تجهیزات پزشکی ،خصوصا کیت های آزمایشگاهی ، مواد آرایشی بهداشتی و مکمل‌ها نسبت به کسب اطلاعات حرفه‌ای و اخذ مشاوره از متخصص مربوطه اقدام کند. همچنین، نظراتی که کاربران در خصوص کالا در وب سایت درج کرده‌اند، تجربه یا اطلاعات شخصی افراد است و برای آنها و آی دکتر مسئولیتی ایجاد نمی‌کند. همچنین آی دکتر مسئولیتی در قبال درستی اطلاعات فراهم شده روی بسته‌بندی کالا ندارد و مسئولیت آن با شرکت تولیدکننده یا واردکننده کالا است.
- درصورت عدم آگاهی، اطلاع و ناتوانی مشتری در استفاده از محصولات (هر محصول در دسته بندی های کالایی سایت آی دکتر ) و یا ایجاد خسارت نسبت به خود یا محصول، تمامی مسئولیت‌های آن بر عهده مشتری است و آی دکتر در این خصوص هیچگونه تعهدی نخواهد داشت.
- در صورت تایید معیوب بودن کالای مرجوعی توسط شرکت تامین یا تولیدکننده، آی دکتر هزینه کالا و ارسال را مطابق فاکتور، از 24 ساعت تا  48ساعت کاری پس از دریافت مرسوله، به شماره حسابی که از مشتری گرفته شده، واریز می‌نماید.
- آی دکتر نسبت به عوارض جسمی و بیماری‌های ناشی از استفاده محصولات ، مخصوصا محصولات آرایشی و بهداشتی و مکمل‌ها (از قبیل حساسیت‌های پوستی، جراحات و …) مسئولیت و پاسخگویی ندارد. انجام پیگیری‌های لازم باید توسط مشتری و از طریق شرکت‌های مربوطه (نمایندگی‌ها و تامین‌کنندگان رسمی کالا) انجام شود.
خسارت در هنگام حمل و نقل
آی دکتر همواره نهایت تلاش خود را می‏‌کند تا کلیه سفارش‏‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. 
- با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌‏های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله (درج در سبد خرید و اطلاع رسانی از طریق سرویس پیام کوتاه و یا طی تماس تلفنی با آی دکتر به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و آی دکتر تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.
- آسیب‏‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض 2 ساعت کاری پس از تحویل سفارش به خدمات پس از فروش آی دکتر اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به خدمات پس از فروش آی دکتر ارسال شود.
برای اطلاعات بیشتر به صفحه  قوانین تعویض محصولات و  صفحح روند بازگرداندن کالا مراجعه کنید.   

قوانین تعویض محصولات (ضمانت ۷ روزه بازگشت کالا)
رضایت و آسودگـی خاطـر مشتریان و کاربران  هدف اصلی آی دکتر است.
به این منظور بازگشت رایگان محصول تا ۷ روز (طبق شرایط زیر) بعد از دریافت محصول توسط مشتری امکان‌پذیر است. ارسال محصولات سالم در کمترین زمان ممکن بر اساس نیاز مشتری تعهد قلبی ما به مشتریان گرانقدر است و لذا تمامی محصولات با گارانتی اصالت و سلامت فیزیکی عرضه می‌شوند.
شرایط:
وجود مشکل فنی
مغایرت محصول با سایت
انصراف از خرید
آسیب در اثر حمل
بازگشت محصولات بر اساس هر یک از بندهای زیر امکان پذیر است:
- مغایرت در ارسال محصول خریداری شده
o در صورت مشاهده هرگونه مغایرت بین محصول خریداری شده و محصول دریافتی ، لازم است حداکثر تا زمان ۷ روز کاری پس از دریافت محصول مغایرت را به اطلاع واحد پشتیبانی آی دکتر رسانده و نسبت به بازگشت محصول اقدام گردد. بدیهی است که پس از گذشت زمان مشخص شده (۷ روز کاری)، مسئولیتی متوجه آی دکتر نخواهد بود.
- کالای دارای آسیب فیزیکی 
o در صورت مشاهده هرگونه آسیب‌دیدگی فیزیکی بر روی محصول و یا در بسته‌بندی آن، لازم است حداکثر تا زمان ۷ روز کاری پس از دریافت محصول، ایراد و آسیب را به اطلاع واحد پشتیبانی آی دکتر رسانده و نسبت به بازگشت محصول اقدام گردد. بدیهی است که پس از گذشت زمان مشخص شده (۷ روز کاری)، مسئولیتی متوجه آی دکتر نخواهد بود.
- کالاهای معیوب و یا دارای مغایرت با محتوای سایت
o در صورت مشاهده هرگونه اشکال فنی (در صورت عدم استفاده ) در محصول و یا وجود مغایرت محصول خریداری شده با محتوا و اطلاعات مندرج در سایت حداکثر تا زمان ۷ روز کاری پس از دریافت محصول، مغایرت را به اطلاع واحد پشتیبانی آی دکتر رسانده و نسبت به بازگشت محصول اقدام گردد. بدیهی است که پس از گذشت زمان مشخص شده (۷ روز کاری) مسئولیتی متوجه آی دکتر نخواهد بود.
پس از بررسی کالای مرجوعی توسط بخش پشتیبانی و فنی، اگر کالا از نظر عملکرد دچار اختلال اساسی باشد، کالای جدید برای مشتری ارسال می‌شود و در صورتی که نقص گزارش شده اساسی نباشد، با برطرف کردن نقص مذکور، کالا برای مشتری ارسال می‌شود. در صورتی که مشتری بدون هماهنگی کالا را مرجوع کند یا اینکه کالای بازگردانده شده بدون مشکل و سالم باشد، هزینه‌ی ارسال رفت و برگشت بر عهده‌ی مشتری خواهد بود.
روند بازگشت کالا
جهت اعلام مشکل در محصول دریافتی و نیاز به بازگشت محصول، لازم است قبل از بازگرداندن آن، از طریق تلفن ****-۰۲۱و یا سیستم پاسخگویی آنلاین سایت (تیکت)اقدام گردد.
به منظور بازگشت محصول، لازم است فرم بازگشت محصول، به طور کامل و با دقت تکمیل شود و به همراه محصول و یا از طریق سیستم پاسخگویی آنلاین سایت (تیکت)ارسال شود. در صورت عدم ارسال فرم بازگشت کالا، آی دکتر از پذیرش محصول مرجوعی خودداری خواهد کرد.
- باید مرسوله بازگشتی با پست سفارشی ارسال شود و رسید پستی نیز باید به همراه مرسوله و یا از طریق سیستم پاسخگویی آنلاین سایت (تیکت)ارسال شود در صورت بازگشت مرسوله به هر روش دیگر به جز پست سفارشی، آی دکتر مسئولیتی نسبت به پرداخت هزینه بازگشت ندارد.
- هزینه مرسوله‌ی بازگشتی در صورت عدم تایید بازگشت، به عهده مشتری خواهد بود.
- به منظور بازگشت محصول، لازم است که محصول در بسته‌بندی جداگانه قرار گرفته و از مخدوش کردن، نوشتن و الصاق هرگونه برچسب بر روی بسته بندی اصلی محصول خودداری شود. در صورت مخدوش شدن بسته بندی محصول، آی دکتر از پذیرش محصول مرجوعی خودداری خواهد کرد.
- پس از بررسی و تایید بازگشت محصول، توسط واحد پشتیبانی آی دکتر ، حداکثر تا سه روز کاری نسبت به تعویض کالا و یا پرداخت هزینه سفارش به انتخاب مشتری اقدام می‌گردد.
- در صورت عدم تایید بازگشت محصول توسط کارشناسان آی دکتر ، هزینه ارسال به عهده مشتری خواهد بود و کالا به مشتری بازگشت داده می‌شود.
- پس از بررسی کارشناسان پشتیبانی، در صورتی که محصول خارج از ضوابط مقرر تشخیص داده شود محصول به مشتری بازگشت داده می‌شود و در صورت امتناع مشتری از پذیرش محصول، محصول به مدت ۷ روز به صورت امانت نزد آی دکتر باقی می‌ماند و پس از این مدت آی دکتر هیچگونه مسئولیتی در قبال فقدان و یا آسیب دیدگی محصول بر عهده نخواهد داشت.
- چنانچه محصول خریداری شده دارای هدیه و اقلام همراه باشد لازم است که به همراه محصول بازگشتی، هدیه محصول و اقلام همراه نیز بازگشت داده شود.
- لازم به ذکر است که برگشت کالای سالم، در صورتی که کالا توسط مشتری استفاده شده باشد، حتی در زمان 7 روز بعد از سفارش، به هیچ عنوان امکانپذیر نیست و برگشت کالا تا 7 روز پس از ثبت سفارش، در صورت سلامت کامل کالا، سلامت بسته بندی کالا و استفاده نکردن از کالا (حتی اگر در حد روشن کردن و یک بار تست دستگاه باشد) امکانپذیر خواهد بود. لذا در مورد سایز، مدل، رنگ، جنس و... ویژگی های کالای درخواستی، قبل از خرید دقت لازم را به عمل آورید و هنگام تحویل کالا نیز به دقت کالای خود را بدون باز کردن پلمپ بررسی کنید.
- برگشت بدون قید و شرط کالایی که توسط مشتری استفاده نشده باشد، بعد از 7  روز امکانپذیر نخواهد بود.
- برگشت کالاهای آرایشی و بهداشتی مانند جوراب، ساپورت ، گن، بالش طبی، زیرنشیمنی ،پوشینه های طبی ،ساپورت های توانبخشی و... به هیچ عنوان امکانپذیر نیست.
- اجناس دارای گارانتی که آکبند بوده و یا دارای پلمب شرکتی هستند قاعدتا آی دکتر دخل و تصرفی در آنها نداشته، می‌بایست برای شرکت گارانتی کننده ارسال شوند و شرکت گارانتی کننده، پاسخگو بوده و آی دکتر نیز پیگیر و حامی شما در روند ارائه خدمات شرکت گارانتی‌کننده به شما خواهد بود.
لطفا پس از هماهنگی با آی دکتر محصول خود را مرجوع نمایید.
جشنواره و فروش ویژه
آی دکتر بر اساس طرح‌های تشویقی و سیاست‌های جلب رضایت کاربران می‌تواند اقدام به طراحی و برگزاری جشنواره و انواع فروش ویژه در وب سایت آی دکتر نماید.
- برگزاری هر جشنواره مطابق با قوانین وضع شده آن جشنواره خواهد بود که در صفحه مربوطه به صورت کامل اطلاع رسانی خواهد شد.
- زمان برگزاری و خدمات هر جشنواره بر اساس تصمیم آی دکتر بوده و وب سایت می‌تواند در صورت لزوم برگزاری جشنواره‌ها را به تعویق انداخته یا لغو نماید.
سیاست قیمت گذاری
سیاست قیمت‌‏گذاری در آی دکتر مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. 
- قیمت‏‌های ارائه شده برای کالاها در آی دکتر قیمت‏‌های فروشگاهی است که غالباً توسط تولید‏کننده و یا تامین‏‌کننده آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین قیمت می‌‏شوند.
- با نهایت احترام به کاربران و با توجه به طیف گسترده سبد محصولات، آی دکتر نمی‌تواند قیمت و موجودی نهایی کالاها را قبل از سفارش‌گذاری به صورت قطعی اعلام نماید. 
- در مواردی بسیار نادر و در صورت وجود نوسان‌‏هایی در بازار و یا اشتباه در قیمت‌‏گذاری، اگر سفارشی قابل تحویل نباشد، سامانه آنلاین آی دکتر موظف است در اسرع وقت این موضوع را به فرد سفارش‌ ‏دهنده اطلاع دهد و سفارش را لغو نماید. 
- در صورتیکه کالایی پس از ثبت سفارش شامل کاهش قیمت شود، سفارش با همان قیمت قبلی  اعمال می‏‌شود.. هزینه‏‌های ارسال و بیمه حمل کالا بسته به شرایط سفارش که در قسمت روش‌های ارسال اطلاع‌ ‏رسانی شده است، جداگانه محاسبه می‌شود.
نظرات کاربران
هدف از ایجاد بخش نظرات در آی دکتر ، اشتراک‌گذاری تجربه‌ی خرید و کاربری محصولاتی است که به فروش می‌رسد. بدیهی است بخش نظرات آی دکتر با دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی متفاوت است. در این بخش، هر کاربر مجاز است در چهارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی کارشناسان تایید، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمی‌شوند و در نتیجه در سایت به نمایش درنمی‌آیند. 
- آی دکتر در قبال درستی یا نادرستی نظرات منتشرشده در این قسمت، هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد.
- نمایش نظرات کاربران در سایت به‌ هیچ‌وجه به معنی تایید فنی آی دکتر درباره‌ی محتویات نظر نیست ؛ لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایه‌ی انتخاب و تصمیم‌گیری خود قرار ندهند.
- همچنین ما این اختیار را داریم که بنا به صلاحدید خود هر محتوایی را که غیر قانونی، تهاجمی، همراه با تهدید، مختل کننده حقوق دیگران و در تضاد با این شرایط و ضوابط باشد، ویرایش و یا حذف کنیم و شما می‌پذیرید که نظرات شما غیر قانونی، تهاجمی، همراه با تهدید و در تضاد با حقوق دیگران و این شرایط و ضوابط نباشد. در واقع شما مسئولیت هر نظری را که از طرف شما ارسال می‌شود، به عهده دارید.
شرایط و قوانین درج نظر در بخش نظرات کاربران
- فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفاده‌ی مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری کنید.
- برای نظر یا نقد و بررسی خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. یک عنوان خوب کاربران را برای خواندن نظر شما ترغیب خواهد کرد.
- نقد کاربران باید شامل قوت‌ها و ضعف‌های محصول در استفاده‌ی عملی و تجربه‌ی شخصی باشد و مزایا و معایب به‌ صورت خلاصه و تیتر وار در محل تعیین‌شده درج شود. لازم است تا حد ممکن از مبالغه و بزرگ‌نمایی مزایا یا معایب محصول خودداری کنید.
- نقد مناسب، نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد؛ بلکه به‌طور واقع‌بینانه معایب و مزایای هر محصول را در کنار هم بررسی کند.
- با توجه به تفاوت در سطح محصولات مختلف و تفاوت عمده در قیمت‌های آن‌ها، لازم است نقد و بررسی هر محصول با توجه به قیمت آن صورت گیرد؛ نه به‌صورت مطلق.
- جهت احترام‌ گذاشتن به وقت بازدیدکنندگان سایت، لازم است هنگام نوشتن نقد، مطالب غیرضروری را حذف کرده و فقط مطالب ضروری و مفید را در نقدتان لحاظ کنید.
- با توجه به ساختار بخش نظرات، از سوال‌ کردن یا درخواست راهنمایی در این بخش خودداری کرده و سوال یا درخواست راهنمایی خود را در بخش پرسش و پاسخ مطرح کنید.
- کاربران ارسال‌کننده‌ی نظر موظف‌اند از ادبیات محترمانه استفاده کرده و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث تایید نشدن نظر کاربر می‌شود.
- قسمت نظرات سایت، با تالارهای گفت‌وگو (فروم) متفاوت است؛ لذا برای حفظ ساختار، مباحث خارج از چهارچوبی که حالت بحث و گفت‌وگو دارد، تایید نخواهد شد.
- تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند؛ لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانب‌دارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظر دهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد کنید. هر کاربر تنها می‌تواند نظر خود را عنوان کرده و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار کند.
- از طریق نمودار تغییر قیمت در سایت می‌توانید از تغییرات قیمت آگاه شوید؛ لذا به‌ هیچ‌وجه در بخش نظرات مبلغ «قیمت» را ذکر نکرده، درباره‌ی آن سؤال نکنید و نظری ندهید.
- در نظرات خود، از بزرگ‌نمایی یا اغراق درباره‌ی قوت‌ها یا ضعف‌های محصول خودداری کنید. بدیهی است تا حد ممکن هرگونه نظر مبالغه‌آمیز یا به دور از واقعیت تایید نخواهد شد.
- با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک‌های موجود در آن، نباید لینک سایت‌های دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از هرگونه لینک‌ دادن (فرستادن) دیگر کاربران به سایت‌های دیگر و درج ایمیل یا نام کاربری شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
- تنها نظراتی تایید خواهند شد که مرتبط با محصول موردنظر باشند؛ لذا بحث‌های متفرقه و غیرمرتبط با محصول را مطرح نکنید. ( برای مثال نظرات و سوالات در مورد بیماری ها و یا درخواست مشاوره در رابطه به بیماری ها و مشکلات افراد تایید نخواهند شد )
- کاربران می‌توانند نقد خود به هر بخش از آی دکتر را در قسمت مربوط اعلام کنند؛ لذا هیچ‌گونه نقدی را درباره‌ی سایت یا خدمات آن در قسمت نظرات ننویسید.
- توجه داشته باشند، مسائلی را که از آن اطمینان ندارید، به‌هیچ‌وجه در نظرات ثبت نکنید؛ همچنین از بازنشر شایعات یا اطلاعات غیرمطمئن درباره‌ی محصولات جدا خودداری کنید.
- بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شود که برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشد؛ لذا از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیرمرتبط یا غیرضروری در این بخش پرهیز کنید.
- لازم است نظرات خود را به صورت نگارشی ثبت کرده و از کوتاه‌ کردن کلمات یا استفاده از ادبیات محاوره تا جای ممکن خودداری کنید. استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد، لازمه‌ی تایید نظرات کاربران است.
شرایط ارسال پرسش یا پاسخ:
- بهتر است پرسش و پاسخ کوتاه و مختصر باشد؛ زبان و رسم‌الخط فارسی و اسلوب نگارش هم در آن رعایت شده باشد.
- برای آگاهی از تغییرات قیمت از نمودار تغییر قیمت در سایت استفاده کنید و به‌هیچ‌وجه در بخش پرسش و پاسخ در مورد «قیمت» نپرسید.
- از پرسش و پاسخ درباره‌ی آدرس سایر فروشگاه‌های فیزیکی یا اینترنتی و استفاده از لینک خودداری کنید.
- پرسش خودتان را فقط یک بار و زیر محصول موردنظرتان بنویسید.
- از ثبت اطلاعات شخصی از قبیل ایمیل، شماره تماس و نام کاربری شبکه‌های اجتماعی در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.
- توجه داشته باشید که نظر یا پرسش و پاسخ فقط باید در رابطه با کالا باشد، بنابراین برای پیگیری یا سوال درباره سفارش یا استفاده از خدمات پس از فروش با کارشناسان فروش آی دکتر شماره تلفن‌های **** تماس بگیرید یا از طریق فرم صفحه “تماس با ما” با انتخاب موضوع پیگیری سفارش یا خدمات پس از فروش، سوال یا درخواست خود را مطرح کنید.
- برای ارسال سایر درخواست‌ها یا پیشنهادهای خود نیز از فرم صفحه “تماس با ما” استفاده کنید یا به***** ایمیل ارسال کنید.

محتوا
آی دکتر نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه تمامی سرویس‌‏های خود می‏‌کند و به منظور تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل و نیز شرکت‏‌های سازنده محصولات استفاده می‏‌کند. 
- لازم به ذکر است آی دکتر تضمین نمی‏‌کند که توصیفات محصول و یا دیگر مطالب مندرج در سایت عاری از خطا باشد. اگر محصول ارائه شده توسط آی دکتر دارای هر گونه مغایرت با اطلاعات درج شده در سایت است تنها راه حل، استرداد کالا قبل از استفاده و در شرایط اولیه است.
- وب ‏‌سایت آی دکتر هیچ گونه مسوولیتی را در رابطه با حذف شدن صفحه‏‌های سایت خود و یا لینک‏‌های مرده نمی‌‏پذیرد. سروﻳس‌‏های سایت آن‏گونه که هست ارائه می‏‌شود و سایت آی-دکتر تحت هیچ شرایطی مسوولیت تاخیر یا عدم کارکرد سایت را که می‌تواند ناشى از عوامل طبیعى، نیروى انسانی، مشکلات اینترنتى، خرابی تجهیزات کامپیوترى، مخابراتى و غیره باشد بر عهده ندارد.
- سایت آی دکتر ممکن است دارای سرویس‌‏هایی با قابلیت مشارکت عمومی موسوم به سرویس‌‏های جمعی، همچون اتاق گفتگو، تابلوی اعلانات، تالار گفتگو، نقد، گروه‌‏های خبری، شبکه دوستان و سرویس‏‌های دیگری باشد که برای تسهیل ارتباط شما با دیگران (چه در مقیاس عمومی مثل تالار گفتگو و چه در مقیاس خصوصی مثل شبکه خصوصی دوستان) ارائه می‏‌شوند. شما توافق می‏‌کنید که از این سرویس‏‌های جمعی، فقط برای ثبت، ارسال و دریافت پیام‏‌هایی استفاده کنید که مناسب و مرتبط با آن سرویس خاص باشد.
© کلیه محتویات سایت ی دکتر شامل قانون حق تکثیر شده و به سایت آی دکتر تعلق دارد.
نمایندگی
آی دکتر در هیچ نقطه‏‌ای از کشور نمایندگی فروش و یا خدمات پس از فروش ندارد و کلیه سرویس‌‏ها، تراکنش‏‌های مالی و خدمات قابل ارائه از طریق دفتر مرکزی پردازش می‏‌شود. 
لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی به فروشگاه آی دکتر اطلاع دهید.
- افتتاح هر شعبه یا نمایندگی یا انبار فروش مستقیم کالا در هر شهر و منطقه ، فقط و فقط از طریق بخش نمایندگی های سایت آی دکتر www.idr.co.ir   اطلاع رسانی خواهد شد.
قوه قهریه
تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، آی دکتر هیچ گونه مسئولیتی ندارد.
- آی دکتر خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می‌داند، لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق کانال‏‌های ارتباطی ذکر شده در قسمت “تماس با ما” درج شده در سایت، با ما در میان بگذارید.
کسب وکار سایت به صورت B2B است و فروش فقط به داروخانه هاو مراکز درمانی انجام میشود.


خانه
جستجو
سبد خرید
تماس
ورود